Ve středu 1.5. jsou obě naše prodejny v Brně i Praze otevřené.

Evoluce bezpečnosti
Příchod nejnovější technologie od Alpinestars

Revoluce nebo evoluce?

Tak je to tady! Alpinestars konečně uvolnil mezi nás, běžné smrtelníky, svůj nejnovější technologický skvost. Brzy si totiž budete moci pořídit tu nejvyšší úroveň pasivní i aktivní ochrany, kterou je v současnosti možné chtít a mít pro nejrozšířenější segment motorkaření: enduro. A stojí to jenom zlaťáky... Nicméně, dá se na bezpečí dát cenovka? Dle výrobce dá, není vyloženě lidová, na druhou stranu ale má dost co nabídnout.

Výhody na cestách a v terénu

Věděli jste, že s novým systémem od Alpinestars již nemusíte mít obavy z jediného špatného manévru na cestě nebo v terénu? Díky možnosti měnit bombičky "po cestě" se otevírají nové možnosti pro bezstarostné cestování, třeba i do odlehlých koutů Albánie, bez obav z omezení vlastní ochrany. Navíc už s sebou nemusíte vozit chránič krku, který do kufru opravdu neschováte...

Z okruhů na silnice

Když půjdeme popořadě, tak se nejvíc padá a nejvyšší úroveň ochrany potřebujeme asi při závodění na okruhu. Tam airbagy vznikly, tam se vyvíjely a tam se mnohokrát otestovaly v praxi. Proto první samonafukovací vesty nesly jména jako "Race", vpínaly se natvrdo do kombinéz a samostatně k vidění nebyly. 

To je ale přeci jen trošku úzké zaměření a poměrně nepraktické provedení. Ne pokaždé se mi hodí vyjet na silnici v kombinéze. A proto když už mám "know how" proč nepustit vysokou úroveň ochrany i mezi normální jezdce na silnicích? Zaprvé je takových jezdců víc a za druhé si rozhodně nezaslouží míň péče a ochrany. Proto světlo světa spatřily vesty jako TECH-AIR 5 a nedávno i odlehčená verze TECH-AIR 3. Vesty jsou "přenositelné z bundy do bundy, z motorky na motorku a praktičnost vzrůstá.

Sběr dat pro záchranu životů

Zdá se, že se tyto kroky osvědčily. Vesty se rozšířily mezi lidi, vesele se prodávaly a především pomáhaly, když přišlo na lámání chleba. A taky dělaly jednu velice důležitou činnost. Sbíraly data. V dnešní době to zní skoro sprostě, ale pokud to někde má férové opodstatnění, tak tady.

Ono je totiž jedna věc sbírat data a tvořit aktivační algoritmus v "laboratorních podmínkách" závodního okruhu. Předem určené polohy těla, předem určené pohyby, předem předvídatelné karamboly. Jenže jezdeckých, dopravních a jiných situací je v reálném světě přeci jenom víc a jsou mnohem rozmanitější.

Vývoj a data

I nadále se Alpinestars věnoval kořenům a v "mezičase" vytvořil famózní TECH-AIR 10. Nicméně to jsme ale opět na tom okruhu, že? Jenže teď už měl výrobce i data z mnohem rozmanitějšího prostředí, postupně v průběhu času ladil aktivační algoritmus, zjišťoval co je ještě jízda a co už je pád, nebo nehoda.

Je toho na ten malý elektonický mozeček, který je ve vestě, hodně ke schroupání a nikde jinde nedostane víc zabrat než někde, kde jste na hranici pádu vlastně celou dobu. Kdy už padám a kdy jsem jen třefil kámen? Kdy jsem dostal nekontrolovatelný smyk a kdy si jenom odklouzávám zatáčku na šotolině?

Já to nevím, ale nová TECH-AIR OFF-ROAD to ví.

Představení TECH-AIR OFF-ROAD

Všichni vyznavači jízdy na ostrém enduru nebo i cesťáci se sklony k šotolině můžou jásat. V novém černo červeném balení totiž dostanete docela standardní celotělový krunýř s velice nestandardním bonusem ve formě airbagu.

A teď malé tajemství...

Není jenom k použití v podmínkách Dakaru, kde mimochodem exceluje a většina jezdců používá právě tento airbagový systém, ale může se s ním i na silnici. Jedná se totiž o verzi V2, první modely přeci jenom museli nejdřív vyzkoušet závodníci (zdravíme Miloše) v reálných podmínkách ostrého endura, aby jsme my všichni ostatní dostali produkt s dvouletou záruční dobou a výrobce se pod svůj produkt nestyděl napsat svoje jméno. 

Je jedno, jestli přes něj hodíte jenom dres, nebo goretexový komplet. Díky 3 jízdním režimům si vyberete styl jízdy a můžete frčet. Na začátku jsem psal něco o častém "testování" airbagu na okruzích v poloze ležmo. Možná si zkuste si vygůglit letošního chasníka z dakaru, kterému se pod zadkem rozlomila motorka na dva kusy, když zrovna topil pod kotlem. V okamžik opravdu neočekávatelného půlení motorky si nepolámal žebra o řídítka a nehnul si ani krkem, necvaknul si kličku. Vstal jako panáček michellin a odkulhal se podívat, co že se to vlastně pokazilo.

Vesta učitě ne ... ta zafungovala perfektně :)

Ochrana především

Je jedno jestli měl ten nebo ten endurový airbagový systém... ať už Helite, nebo Alpinestars, nezavírejme oči před evolucí. Zvláště pokud nyní výrobci nabízí něco, co nepatří nutně pouze do prostředí nejtvrdších motoristických závodů světa, ale i na polňačky, šotoliny a silnici.

A abyste nekupovali zajíce v pytli, přijďte se podívat na jednu z našich prodejen, vyzkoušejte a možná v ní už rovnou odjedete.

Leoš Pavlas

Jako malý skautík jsem se nevydal ani pro nanuka, aniž by mi společnost dělalo moje fialové BMX. Možnost se někam dostat rychleji než pěšky přinášel ten nenahraditelný pocit svobody. Navíc z kopce se ani nemuselo šlapat… A pak mi děda ukázal něco, na čem se nemuselo šlapat ani do kopce… Věčně rozsypaný pionýr se tak stal mojí modlou a já byl už v tu chvílí definitivně ztracen.

Zobrazit více

Doprava zdarma

při objednávce nad 3 000 Kč

Dostupnost produktů

více než 100 000 položek skladem

Stabilní postavení na trhu

přes 20 let zkušeností na trhu

9-21h na chatu a hotline lince

100% péče o zákazníky

Lídři v novinkách a inovacích

velký výběr produktů

Rychlost doručení

Při objednání do 12h v ten den odesíláme

Férové ceny

Akce, slevy, výprodeje

100% | 101 Underground Riders | ABUS | ACEBIKES | Acerbis | ADIDAS | AGV | AIRMAN | Airoh | Akrapovič | Alfa Romeo | ALPHA TAURI | Alpine | Alpinestars | AOKI | Aprilia | Arai | ATHENA | AYRTON | BELL | BELRAY | BELTOP | BERING | BIKE-IT | BMW Motorrad | Bosch | BREMBO | BROGER | BS-BATTERY | BÜSE | Cardo | Cassida | CASTROL | CELLY | CL BRAKES | Clover | CYBER GEAR | Dainese | Dakar | DAYCO | Daytona | DEI DESIGN ENGINEERING | DOMINO | Ducati | Dunlop | Evolution | F1 | FERODO | Ferrari | Fixed | FLY RACING | Forma | FORSA | FOX | Furygan | GAERNE | GATES | GMS | GOETZE | GOLDFREN | GP Racing Apparel | Guns | HELD | HELITE | HIFLO | HJC | Honda | ICETOOLZ | Icon | Interphone | IXON | iXS | JMC | JMP | JMT | K-Tech | KAPPA | Kawasaki | KELLERMANN | Kenny | KettenMax | KNOX | KOVIX | KOYO | Kriega | KTM | LEAR CHEMICAL RESEARCH | Lindstrands | Liqui Moly | LS2 | LUCAS | LV8 | MAISTO | MBW | McLaren | Meatfly | Mercedes | MIVV | MIW | MOBIUS | MOTION STUFF | Moto Guzzi | Motohadry | Motorex | MOTUL | MTZ | Muc-Off | NanoConcept | NEXX | NG | NGK | Nissin | NOCO | Nolan | Nolan N-com | Nostalgic Art | NTN | NYPSO | Oakley | OSRAM | Oxford | PANDO MOTO | Parts Europe | PAX MOTIVE | PEAK DESIGN | Pipercross | PMJ | POLISPORT | Porsche | Progrip | Pull-in | QTECH | Quad Lock | R-TECH | Rapide | RDB | REBELHORN | REDBULL | REDBULL SPECT | REDLINE | Renthal | Restless | REV´IT! | Riday | Ride and Roll Krew | ROLF | RST | Rusty Pistons | S100 | Schuberth | Scorpion | Scott | SENA | Shad | SHARK | Shoei | Sidi | SIEM | SINTER | SIXS | SKF | Smell of Life | Smell Well | SNAP industries | SPARK | SPIDI | STABILUS | SW MOTECH | TCX | TecMate | The Roses | Thor | TRILOBITE | TRIUMPH | TUCANO URBANO | UFI | Unpass | USWE | ValterMoto | Vector | Vespa | VR46 | WAYGOM | X-lite | Xiaomi | YAKUZA | Yamaha | YOKO | YUASA | ZADI | Zandona

Novinky na e-mail

Chcete dostávat aktuální informace o slevách, akcích a výhodách na Váš e-mail? Stačí jen vyplnit svůj e-mail.

Heršpická 6
639 00 Brno

E-shop
Objednávky: +420 602 588 148
E-mail: [email protected]

Prodejna
Telefon: +420 601 346 518
E-mail: [email protected]

Otevírací doba
Po-Pá: 9:00 - 19:00
So: 9:00 - 16:00

Vídeňská 362
252 50 Praha - Západ, Vestec
Telefon: +420 727 955 165
E-mail: [email protected]

Otevírací doba
Po-Pá: 9:00 - 19:00
So: 9:00 - 16:00