Airbagy
a proč právě ty od Furyganu

Jak je možné, že přes veškeré nesporné výhody nemá svůj airbag už každý motorkář? Upřímně? Je to hra. Je to hraní mariáše s čertem. Vysvětlím. Vzpomenete si na svého dědu, když Vás jako malého cipíska nebo princeznu vezl na zadní sedačce Škody 120? Nebo ve Škodě 100, nebo… 

Jde o to, že si mnohdy nezapínal pás že? Stejně jako si Venca ve slunce seno nezapínal řemínek blembáku a Blaženu vozil bez helmy. Lidé raději riskují zdraví, než že by riskovali utracení peněz za něco neznámého, co nemají vyzkoušené. Situaci nenahrává ani to, že o praktickém fungování airbagů a přímé zkušenosti toho z první ruky moc nezjistíte. Naštěstí my už airbagy vyzkoušené máme, můžeme se s Vámi tedy podělit o informace.

Airbag od značky Furygan

Ze všech dostupných se mi z mnoha důvodů zalíbil airbagový systém Furygan, který jsem nejen otestoval, ale rozhodl jsem se do něj zainvestovat.

Proč tedy Furygan? Protože jsem skeptik. Tato vesta má docela super mechanický páteřák pro případ, že by sem vestu nenabil nebo něco nezafungovalo tak, jak má. Vlastně se vesta rovná těm nejlepším dostupným páteřákům s tou výhodou, že má i airbag. Zároveň má vesta kapsy na mechanické chrániče hrudníku (které si zaslouží vyplnit příslušným chráničem). Mechanickou ochranu tedy máme, můžeme být v klidu a jen si užívat případné přínosy airbagu, případně ji z jakéhokoliv důvodu nosit jen jako konvenční chránič.

Zároveň mi prostě dobře sedí. Odpadá tedy starost s tím, jestli mě to nebude při jízdě limitovat, překážet, nebo rozčilovat. To zkrátka neděje. Chrániče jsou z D3O, což je viskoelastická PUR pěna, která po dosažení tělesné teploty má poddajnost míčku na líný tenis, nikde tedy netlačí a parádně se natvaruje na vaše „křivky“. Zvenku je D3O doplněné i o plastovou skořápku, takže i případný ostrý náraz má v cestě další překážku.

Bližší pohled na airbag 

Ano, vesta je trošku těžší než běžný chránič zad, ale vzhledem k pohodovému fittingu o něm za chvíli prakticky nevíte. Pokud navíc doplníte i přední kapsy na chrániče hrudníku dostupnými chrániči, sice vzroste celková hmotnost, ale vesta je potom vyváženější.

Ještě k tomu, jak vesta padne a kam padne. Jasně, je to vrstva něčeho, co vepředu jednoduše zapnu zipem a jedu? No to úplně ne. Je potřeba mít adekvátní vrchní vrstvu, tahle vesta nutně patří pod bundu (neplatí u nového modelu FURY EVOLUTION+), není možné ji vozit samostatně.

Zaprvé, není nepromokavá (a je v ní elektronika), zadruhé není stavěná na případný přímý kontakt s asfaltem, hlínou apod. Na místě ji musí udržet a před deštěm ochránit bunda.

Výběr vhodné bundy pro maximální ochranu

Ideální bunda je taková, která je střižená tak, aby se pod ní měl airbag kam nafouknout. Stokrát můžete mít airbag, ale když budete mít bundu bez streče nebo obepnutou jako krasobruslař svoji róbu, nebude to fungovat. Určitě Vás to nerozmačká, ale zbytečně si omezíte možnost expanze vzduchových vaků/válců a přijdete o to nejdůležitější co má airbag oproti běžným páteřákům. To je deformační zóna.

Vzpomínáte si, kdy s velkou pompou vyšel páteřák od Dainese s duralovou voštinou, která při pádu absorbuje nárazy? Dodnes super nápad, bavíme se o pár milimetrech a i tak to dokázalo dostat chrániče zad z Levelu 1 na Level 2. Samozřejmě spolu se stěžejní vlastností chráničů rozprostření rány do větší plochy se stala navíc malá deformační zóna průlomem. A teď si představte, že nemáte deformační zónu silnou pár milimetrů ale pár centimetrů.

Takže už víme, že bunda musí mít streče nebo trošku prostoru navíc, co dál? Dál už je to jedno. Jestli to bude kožená bunda, kombinéza, nebo cestovní bunda, je už jedno, protože Furygan vesta je univerzální pod všechny typy bund… Není univerzální náhodou, lze ji totiž použít jak na silnici, tak ale i v terénu a na okruhu.

Elektronický mozek vesty

Za onu univerzálnost nemůže jenom ideální velikost zádového chrániče (ani moc krátký na zalehnutí na nádrž, ani moc dlouhý, abyste si ho přisedávali na cestovní motorce ve vzpřímenem sedu), ale i ta chytrá krabička, kterou si k airbagu musíte objednat. Tenhle elektronický mozek totiž má podobné vybavení jako smartphone, chytá GPS, a dokáže vnímat všechny druhy pohybů kamkoliv, různá přetížení, rychlost atd.

Jak financovat váš airbag

Tahle krabička není zadarmo, je třeba počítat s moderní dobou a placením software. Dá se zaplatit jednorázově nebo platit průběžně.

Ten "paušál" zní jako pěkná otrava, ale když si ke svému placení telefonu, vody, plynu přidáte i nějakou tu korunu na tvalý příkaz "na svoje zdraví", přestane to být tak nekomfortní.

Důvěra a zkušenosti s airbagy

Jestli to stojí za to, to už je na každém z Vás. Možná si ale položte otázku. Psali bychom Vám o airbagách nadšeně tolik řádků, kdybychom to sami neměli ozkoušené a nevěřili tomu? :) A to nemluvím o tom, že výrobce každým rokem něco malinko vylepší, předělá a upraví tak, aby jsme my všichni, kteří zkrátka bez dvoustopých strojů nemůžeme být, byli zase o kousek ve větším komfortu a bezpečí, nové verze EVOLUTION jsou taky parádní.

Doprava zdarma

při objednávce nad 3 000 Kč

Dostupnost produktů

více než 100 000 položek skladem

Stabilní postavení na trhu

přes 20 let zkušeností na trhu

9-21h na chatu a hotline lince

100% péče o zákazníky

Lídři v novinkách a inovacích

velký výběr produktů

Rychlost doručení

Při objednání do 12h v ten den odesíláme

Férové ceny

Akce, slevy, výprodeje

100% | 101 Underground Riders | ABUS | ACEBIKES | Acerbis | ADIDAS | AGV | AIRMAN | Airoh | Akrapovič | Alfa Romeo | ALPHA TAURI | Alpine | Alpinestars | AOKI | Aprilia | Arai | ATHENA | AYRTON | BELL | BELRAY | BELTOP | BERING | BIKE-IT | BMW Motorrad | Bosch | BREMBO | BROGER | BS-BATTERY | BÜSE | Cardo | Cassida | CASTROL | CELLY | CL BRAKES | Clover | CYBER GEAR | Dainese | Dakar | DAYCO | Daytona | DEI DESIGN ENGINEERING | DOMINO | Ducati | Dunlop | Evolution | F1 | FERODO | Ferrari | Fixed | FLY RACING | Forma | FORSA | FOX | Furygan | GAERNE | GATES | GMS | GOETZE | GOLDFREN | GP Racing Apparel | Guns | HELD | HELITE | HIFLO | HJC | Honda | ICETOOLZ | Icon | Interphone | IXON | iXS | JMC | JMP | JMT | K-Tech | KAPPA | Kawasaki | KELLERMANN | Kenny | KettenMax | KNOX | KOVIX | KOYO | Kriega | KTM | LEAR CHEMICAL RESEARCH | Lindstrands | Liqui Moly | LS2 | LUCAS | LV8 | MAISTO | MBW | McLaren | Meatfly | Mercedes | MIVV | MIW | MOBIUS | MOTION STUFF | Moto Guzzi | Motohadry | Motorex | MOTUL | MTZ | Muc-Off | NanoConcept | NEXX | NG | NGK | Nissin | NOCO | Nolan | Nolan N-com | Nostalgic Art | NTN | NYPSO | Oakley | OSRAM | Oxford | PANDO MOTO | Parts Europe | PAX MOTIVE | PEAK DESIGN | Pipercross | PMJ | POLISPORT | Porsche | Progrip | Pull-in | QTECH | Quad Lock | R-TECH | Rapide | RDB | REBELHORN | REDBULL | REDBULL SPECT | REDLINE | Renthal | Restless | REV´IT! | Riday | Ride and Roll Krew | ROLF | RST | Rusty Pistons | S100 | Schuberth | Scorpion | Scott | SENA | Shad | SHARK | Shoei | Sidi | SIEM | SINTER | SIXS | SKF | Smell of Life | Smell Well | SNAP industries | SPARK | SPIDI | STABILUS | SW MOTECH | TCX | TecMate | The Roses | Thor | TRILOBITE | TRIUMPH | TUCANO URBANO | UFI | Unpass | USWE | ValterMoto | Vector | Vespa | VR46 | WAYGOM | X-lite | Xiaomi | YAKUZA | Yamaha | YOKO | YUASA | ZADI | Zandona

Novinky na e-mail

Chcete dostávat aktuální informace o slevách, akcích a výhodách na Váš e-mail? Stačí jen vyplnit svůj e-mail.

Heršpická 6
639 00 Brno

E-shop
Objednávky: +420 602 588 148
E-mail: [email protected]

Prodejna
Telefon: +420 601 346 518
E-mail: [email protected]

Otevírací doba
Po-Pá: 9:00 - 19:00
So: 9:00 - 16:00

Vídeňská 362
252 50 Praha - Západ, Vestec
Telefon: +420 727 955 165
E-mail: [email protected]

Otevírací doba
Po-Pá: 9:00 - 19:00
So: 9:00 - 16:00