Ve středu 8. 5. mají prodejny v Brně a Praze zavřeno.

Přilba V10 od HJC
a proč ji potřebujete

Máte jednu motorku, naprosto Vám vyhovuje a především dostačuje? A přesto se občas otočíte za jinou? S přilbou V10 to je podobně. Velice pravděpodobně máte jednu přilbu, která byla zakoupena rozumem, aby byla univerzální a bez výstřelků. A velice pravděpodobně je naprosto dostačující a vyhovující. Ale když do toho necháte kecat srdíčko tak… Vždyť se na ni jen podívejte.

Stylová, ale především bezpečná

Takových stylovek moc k sehnání není, a když je, tak mají své mouchy. Tady se ovšem bavíme o přilbě, kterou můžete použít i jako svoji první/primární helmu.

Zajímavý design

Zaprvé se musím znovu vrátit k tomu, jak vypadá. Vždyť to je prostě paráda. Něco mezi Darth Vaderem, závodníkem v dragsteru z roku 1980 a Stigem z Topgearu je prostě něco, co tahá za oči.

Bezpečnost jako priorita číslo jedna

Zadruhé je na tom přilba výrazně lépe než přilba z dragsterů z roku 1980. Je totiž vyrobená v roce 2023-2024 a prodává se v Evropě, což znamená, že musí splňovat novou a přísnější homologaci 22/06. O této homologaci je především důležité vědět to, že přilby, které jí podléhají, musí obstát silnějším nárazům na více místech než doteď. To je jistě dobrá zpráva, ale zákonitě nyní musí výrobci dělat přilby pevnější, baňatější a (s trochou politování) těžší.

Na druhou stranu jen jitrnice by si myslela, že přilby s předchozí 22.05 nutně patří do starého železa. Některé starší modely od různých výrobců by splnily 22.06 i v roce 2005. Norma není zákon a dobrá přilba se nepozná jen podle homologačního štítku. Naštěstí to zákonodárcům doteklo a ač zastavili výrobu přileb 22.05, úplně v pohodě nechají doprodat předchozí přilby homlogované na 22.05. O tom ale až jindy...

V jednoduchosti je síla

Zatřetí je patrné, že je přilba „obyčejná“. A to v tom nejlepším slova smyslu… Není na ní milion páček, ventilací, příprav na satelitní telefon, kšiltů, dračích hřbetů a myších doupátek. Je prostě čistá a i díky tomu se podařilo udržet celkovou hmotnost přilby na velice sympatických 1380g u velikosti „M“, kterou jezdím já. Přitom to není ani základní plasťák, ani super carbonka, ale řádná solidní přilba ze sklolaminátu.
 
Solidní a bytelná… To jsou slova, která mě po pár měsících používání první vyvstanou na mysl ve spojení s V10. To by mohlo být naše „začtvrté“, které přímo navazuje na třetí bod. Je na ní velice málo věcí, které by se mohly pokazit a ty co by mohly, jsou udělány jednoduše, funkčně a bytelně.

Komfort a bezpečnostní aspekty výměny přilby

Pokud budete mít to štěstí, že Vám padne na hlavu stejně dobře jako mě, velice pravděpodobně ji budete mít v perfektním stavu i dlouho po tom, co byste ji už měli z bezpečnostního důvodu vyměnit. Je to smůla, ale je to tak, přilby (především materiál skořepiny a vrstva EPS) časem stárnou. A je to stejně jako u servisu motorky, po uplynutí doby nebo nájezdu kilometrů je potřeba helmu vyměnit, i když vypadá naprosto v pořádku.

Přesná poučka, nebo nařízení neexistuje, ale svéprávní motorkáři tohle prostě musí kousnout. Těm, co si přijdou s 15 let starou přilbou „jen pro nové lícnice“, protože se jim staré vydrolily do fousů, přeji jízdu bez nehod, včetně srážky se čmelákem. Dle využití (a podle toho, kolik času přilba strávila na sluníčku) se můžeme bavit o rozmezí 5-10let. Každý, kdo má selský rozum, si to už dokáže rozklíčovat sám.

Pohodlný a funkční interiér

Když už jsem zmínil lícnice, tak bych se s Vámi chtěl podělit o poznatky o interiéru. Nutno říct, že si HJC dalo záležet i na interiéru, aby byl stylový. Je krásně prošívaný a co je důležitější, drží na místě, nevycvakává se z uložení, nevrže a neškrábe na kůži. Kdyby ale bylo potřeba, lícnice lze nouzově vytrhnout a umožnit sundání přilby bez namáhání krku. To je něco, co se ještě nedávno objevovalo pouze u těch nejvyšších modelů sportovních přileb. Líbí se mi trend, kdy se vytrhávací lícnice objevují i u základnějších modelům nebo přileb, které nejsou určené pouze na okruh.

Zapínání přilby

Když už jsme u bezpečnosti, přilba má zapínání na dvojité D kroužky. Někdo může namítat, že je to nepohodlné a že se to blbě zapíná, nebo že to není potřeba. To je omyl. Průměrně zručný prvňák se naučí používat D kroužky za cca minutu a během prvního dne je umí zapnout během pár vteřin. Zapínací čas se tak u všech alespoň průměrně zručných jedinců brzy zkrátí, ale bezpečnostní výhoda přetrvá, zatím nikdo nevymyslel nic bezpečnějšího (zdravíme trendy Ruroc a jejich vražedný magnet).

Příprava na interkom

Přilba disponuje i přípravou na interkom, což sice není nic pro mě, ale je fajn mít tu možnost. Zároveň v přilbě máte malou skrytou dutinu na baterku…… nebo cokoliv 1,5*1,5*0,5 cm ;)

Hlučnost a ventilace

Pojďme nakousnout věčné téma... Hlučnost. Debaty o hlučnosti přileb jsou většinou hodně zábavné, skoro bych si vždycky přinesl stoličku a popcorn…ale sarkasmus na chvíli stranou. Přilba sama o sobě hlučná není. Dokonce bych ji přirovnal k mnohem cestovněji zaměřeným přilbám. Dostávám je tím ale k několika málo neduhům, které jsem používáním vypozoroval. Pokud si znovu připomenu, že se jedná především o velice bezpečnou stylovku, jedná se o zanedbatelné drobky.

Chci ale hodnotit fér, takže: přilba už ze své podstaty nemá moc ventilací. Na dýchání je to v pohodě, tam jde vzduchu dost, a kdyby se náhodou ochladilo, ventilace na pusu se dají zevnitř zavřít. Nicméně v opačném případě, když je opravdu horko, tak dvě horní ventilace na čele cítíte, ale může se stát, že to nestačí.

Plexi a zorné pole

Jestli si přiotevřete plexi, tak se v tu chvíli stane jedna věc. To nádherně vykousnuté plexi s tloušťkou neprůstřelné vesty má tvarovaný okraj. A jakmile není plně zacvaknuté, tak se v tom tvarovaném okraji odráží věci, co se dějí už mimo Vaše zorné pole. Může to být malinko matoucí, než zjistíte, co že to vlastně periferně vidíte. Na to se ale dá bez problému za chvíli zvyknout.
 
Pokud si plexi právě kvůli ventilaci (například při popojíždění ve městě) otevřete úplně a máte třeba nasazené sluneční brýle, tak dodržujte předpisy. Nad 50 za hodinu se od plexi totiž ozývá troška toho pískání. Může to být nastavením mého plexi štítu na motorce, nevím. Stačí ovšem plexi o jeden zoubek přivřít a jste z toho venku.
 
Co se mi na druhou stranu ohledně plexi líbí moc je výhled. Tady není co řešit, zorné pole je prvotřídní. Pokud plexi doplníte i pinlock (který je součástí každého balení), budete blahořečit výrobce. Pinlock je totiž natvaronavý i včetně výřezu v plexi a prakticky o něm tedy nevíte.
 
Za cenu, kterou si výrobce říká to je dost neodolatelná nabídka, i kdyby se nakonec měla stát až tou Vaší druhou přilbou do rodiny.

Co říct závěrem?

Jestli si vzpomínáte, jak jste našli v dědově garáži starou kokosku, kterou neměl nikdo na hlavě 30 let a ona tam bez větších potíží vydržela až pro Vás a Vaše první jízdy na pařezovi, tak tohle je ona… Akorát lepší a výrazně hezčí :) Kéž by se všechny dnešní přilby vyráběly takhle.

Doprava zdarma

při objednávce nad 3 000 Kč

Dostupnost produktů

více než 100 000 položek skladem

Stabilní postavení na trhu

přes 20 let zkušeností na trhu

9-21h na chatu a hotline lince

100% péče o zákazníky

Lídři v novinkách a inovacích

velký výběr produktů

Rychlost doručení

Při objednání do 12h v ten den odesíláme

Férové ceny

Akce, slevy, výprodeje

100% | 101 Underground Riders | ABUS | ACEBIKES | Acerbis | ADIDAS | AGV | AIRMAN | Airoh | Akrapovič | Alfa Romeo | ALPHA TAURI | Alpine | Alpinestars | AOKI | Aprilia | Arai | ATHENA | AYRTON | BELL | BELRAY | BELTOP | BERING | BIKE-IT | BMW Motorrad | Bosch | BREMBO | BROGER | BS-BATTERY | BÜSE | Cardo | Cassida | CASTROL | CELLY | CL BRAKES | Clover | CYBER GEAR | Dainese | Dakar | DAYCO | Daytona | DEI DESIGN ENGINEERING | DOMINO | Ducati | Dunlop | Evolution | F1 | FERODO | Ferrari | Fixed | FLY RACING | Forma | FORSA | FOX | Furygan | GAERNE | GATES | GMS | GOETZE | GOLDFREN | GP Racing Apparel | Guns | HELD | HELITE | HIFLO | HJC | Honda | ICETOOLZ | Icon | Interphone | IXON | iXS | JMC | JMP | JMT | K-Tech | KAPPA | Kawasaki | KELLERMANN | Kenny | KettenMax | KNOX | KOVIX | KOYO | Kriega | KTM | LEAR CHEMICAL RESEARCH | Lindstrands | Liqui Moly | LS2 | LUCAS | LV8 | MAISTO | MBW | McLaren | Meatfly | Mercedes | MIVV | MIW | MOBIUS | MOTION STUFF | Moto Guzzi | Motohadry | Motorex | MOTUL | MTZ | Muc-Off | NanoConcept | NEXX | NG | NGK | Nissin | NOCO | Nolan | Nolan N-com | Nostalgic Art | NTN | NYPSO | Oakley | OSRAM | Oxford | PANDO MOTO | Parts Europe | PAX MOTIVE | PEAK DESIGN | Pipercross | PMJ | POLISPORT | Porsche | Progrip | Pull-in | QTECH | Quad Lock | R-TECH | Rapide | RDB | REBELHORN | REDBULL | REDBULL SPECT | REDLINE | Renthal | Restless | REV´IT! | Riday | Ride and Roll Krew | ROLF | RST | Rusty Pistons | S100 | Schuberth | Scorpion | Scott | SENA | Shad | SHARK | Shoei | Sidi | SIEM | SINTER | SIXS | SKF | Smell of Life | Smell Well | SNAP industries | SPARK | SPIDI | STABILUS | SW MOTECH | TCX | TecMate | The Roses | Thor | TRILOBITE | TRIUMPH | TUCANO URBANO | UFI | Unpass | USWE | ValterMoto | Vector | Vespa | VR46 | WAYGOM | X-lite | Xiaomi | YAKUZA | Yamaha | YOKO | YUASA | ZADI | Zandona

Novinky na e-mail

Chcete dostávat aktuální informace o slevách, akcích a výhodách na Váš e-mail? Stačí jen vyplnit svůj e-mail.

Heršpická 6
639 00 Brno

E-shop
Objednávky: +420 602 588 148
E-mail: [email protected]

Prodejna
Telefon: +420 601 346 518
E-mail: [email protected]

Otevírací doba
Po-Pá: 9:00 - 19:00
So: 9:00 - 16:00

Vídeňská 362
252 50 Praha - Západ, Vestec
Telefon: +420 727 955 165
E-mail: [email protected]

Otevírací doba
Po-Pá: 9:00 - 19:00
So: 9:00 - 16:00